~@~BiArPuN JaLaN Itu PaNJanG KiTa AkaN MeReNtASiNyA PeRLaHaN- LaHaN~@~

Saturday, July 30, 2011

~@~Ramadhan Kembali Lagi..~@~


assalamualaikum..!!!
wah, bulan ramadhan dah dekat la...
tak sabar rasanya nak berpuasa...
rasanya macam sekejap je masa berlalu...
rasa macam baru je aku tulis entri pasal ramadhan (sini) tahun lepas....
puasa kali ni aku akan berpuasa di rumah...yeaaahhh!!!
ye la, dah dua tahun aku berpuasa di perantauan...
(perantauan la sangat)


bila aku ingat balik 2 tahun dulu, memang sedih puasa tanpa keluarga...
tiap-tiap hari akan fikir nak makan apa time sahur nanti, nak beli apa time berbuka nanti...
tapi sebenarnya kita dapat belajar hidup berdikari dan menjadi lebih matang...
teringat lagi puasa tahun lepas bila aku dan kawan-kawan berhujan tengah-tengah malam semata-mata nak mencari makanan untuk bersahur...
kalau kat rumah bila time sahur je mak aku akan kejutkan kami sekeluarga dan bangun-bangun je terus makan...huhuhu...
ok, apa aku merepek nie???abaikan...


di kesempatan ini, 
aku ingin mengucapkan salam ramadhan al-mubarak...
semoga ramadhan kali ini memberi keberkatan kepada kita semua...
aminnn.......

p/s: jangan ponteng puasa yek kawan-kawan...!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...