~@~BiArPuN JaLaN Itu PaNJanG KiTa AkaN MeReNtASiNyA PeRLaHaN- LaHaN~@~

Wednesday, January 9, 2013

~@~ Itu Sangat Ohsem ~@~

hari jumaat yang lepas aku dengan kawan aku pergi SOGO dan Jalan TAR nak cari barang sikit...
lepas dah beli barang kat Jalan TAR, kami pun pergi la ke Jalan Masjid India pulak...
time aku merayap tu dalam pukul satu lebih kira time orang solat jumaat la...
so, aku pon menyusuri la laluan nak ke Jalan Masjid India dari Jalan TAR...
masa tu dah nak start solat jumaat...
aku lihat ramai orang lelaki islam yang memenuhi lorong-lorang kaki lima, tepi jalan yang redup dengan sejadah di hadapannya...
mereka mendirikan solat di situ kerana masjid India dah penuh...
wahhhh !!!
bagi aku ini fenomena baru sebab first time aku tengok..
sebelum ni memang pernah pergi area situ tapi bukan time hari jumaat...
bagi aku ianya sesuatu yang Ohsem atau dalam bahasa BM nya Terbaik...
sempat la jugak aku snap picture orang tengah solat jumaat...





lepas pergi merayap-rayap area sana, kami pun ingat nak balik UKM la...(ohh lupa, untuk pengetahuan semua, aku sambung Master kat UKM pulak... )
tapi memandangkan masa masih awal, maka kami singgah ke Midvalley pulak dengan naik Komuter...
sebenarnya kalau nak pergi Jalan TAR ke atau Midvalley nie naik komuter senang je..
macam nak pergi Jalan TAR boleh naik komuter turun dekat Bank Negara..lepas tu boleh jalan kaki je kat area SOGO, Jalan TAR dan Jalan Masjid India dll lagi..
sampai je kat Midvalley, kami terus pergi serang Oasis Food Court sebab lapar tak makan daripada tadi...
memang kat Midvalley banyak lagi tempat makan lain tapi kami tetap nak serang Oasis Food Court sebab nak try masakan kat Portugese Grilled Seafood...
sedap sangat makanan kat situ..harga pun murah je...kira harga nasi dengan ikan tenggiri + sambal udang baru RM8.90 je...
murah kan !

ni la gerainya..cari kat dalam Oasis Food Court Midvalley ok !


yang nie aku order..ikan tenggiri dengan sambal udang..perghh meleleh..sedap sangat !

best jugak merayap-merayap nie..boleh hilangkan stress study...
itu je la story aku kali nie..tata ! 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...