~@~BiArPuN JaLaN Itu PaNJanG KiTa AkaN MeReNtASiNyA PeRLaHaN- LaHaN~@~

Wednesday, September 22, 2010

~@~BiLe SaYa PuLanG Ke KamPUnG HaLamAn~@~

Bile aku balik ipoh,mcm2 dh berubah..

First sekali umah aku..

Byk btoi berubah..huhu

Kedua mase on da way nak g pekan ipoh,kwn aku bwk skuter aku dengan laju sekali..(besa la,aku xsuke bwk org) n mse cube nk potong lori,tetibe lori tu himpit keteorang..pastu terbabas kt bahu jalan..selamat xjatuh motor..mmg naluri aku cam xsedap ati je time 2..rase cm malang xberbaur je..selamat kami ok..pas je kes tu,kwn aku bwk perlahan n aku xhenti2 berselawat..cuak beb..!!dh le kwn aku tu darah manis..

Ketiga mse aku g jejalan ke GM(greentown mall)shopping complex yg popular kt ipoh..

Byk betoi yg berubah kt dlm 2..makin maju pon ade..

Xsangka i..huhu

Pastu nk story ckit la..mse aku tgh jejalan kt GM 2 ngn kwn aku tetibe ade lak budak kecik ilang mak bapak die..kteorng tnye la adik tu mak die mana,pastu adik tu kata xtaw g mne..nie sah kes mak bapak terlalu excited shopping raye sampai sorang anak pon xleh nk jaga..so,atas keprihatinan kami pon bwk la adik tomei tu g jumpa guard kt situ..n terdengar la pengumuman budak ilang..antara dialog pengumuman tersebut seperti berikut :

“pengumuman,ade seorang kanak2 perempuan yang berusia 5 tahun sedang mencari ibu bapanya.sila datang ke kaunter pertanyaan ye”

Lebih kurang mcm 2 la pengumuman yg dibuat..

Manusia2,macam2 ragam..

Time aku kecik dulu pon selalu gak aku main nyorok2 n main lari2 ngn adik n abg aku kt shopping complex..aku ni nakal n xberakal ckit mse kecik..suke bwk adik aku masuk kt celah2 baju yg byk tu pastu tinggalkan die..haha punye la jahat mse kecik dulu..pastu abg aku dtg sound aku lak..haha tp xde lak sampai kes kteorg ilang ke..

Tu yang aku pelik 2,asal sesak skit je mesti ade je kes budak ilang..yang peliknye,mak bapak budak tersebut xrase ke ank dorang ilang atau memang sengaja wt cm2???hmmmm, tepuk dada tanye selera..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...