~@~BiArPuN JaLaN Itu PaNJanG KiTa AkaN MeReNtASiNyA PeRLaHaN- LaHaN~@~

Sunday, January 15, 2012

~@~ Awas, Anda Sedang Diperhatikan ! ~@~


hello dan assalamualaikum !!

aku duduk kat hostel perempuan (memang la sebab aku perempuan) dan kawasan hostel ni dah confirm la lelaki xboleh masuk tapi yang aku pelik kadang-kadang ada jugak lelaki masuk tapi just kat bawah je la macam kat kawasan pondok ni..
memang mereka selalu lepak kat sini dengan awek-awek atau kawan-kawan perempuan..



tapi masalahnya kalau dok sembang je xpe la tapi sampai berpeluk-peluk dan berdua-duaan waktu malam ape cer beb??
aku pun bukan la baik sangat tapi sebagai sesama agama kita kena saling tegur menegur betoi tak...!
aku respect dengan segelintir pihak yang mengambil pendekatan dengan menegur secara bertulis..
ye la, kalau cakap mulut nanti ada pulak yang sentap dan makan hati...





tapi masalahnya, kertas tersebut seperti dikoyakkan..mungkin di sebabkan tiupan angin atau hujan atau tangan manusia yang mengoyakkannya...hurmmmm
aku perhatikan juga, sebelum aku keluar aku nampak kertas peringatan tu masih lagi elok terlekat dekat tiang pondok tapi beberapa jam selepas itu aku melihat kertas tersebut telah koyak dua dan dicampakkan di bawah..
kemungkinan anak-anak kecil yang mengoyakkannya...


kita tidak boleh menuduh kerana boleh mendatangkan fitnah..
maka aku mengambil pendekatan baru dengan menulis ayat yang baru lalu melekatkan semula ke tiang tersebut...
kerana aku berpendapat jika seseorang telah memulakan dengan niat yang baik, aku akan membantu meneruskannya...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...