~@~BiArPuN JaLaN Itu PaNJanG KiTa AkaN MeReNtASiNyA PeRLaHaN- LaHaN~@~

Tuesday, October 19, 2010

~@~PeRaNgAi BuDaK SeKaRaNg~@~

perangai budak sekarang!!!

minggu lepas aku balik rumah terchenta di perak...
cuti 3 ari je...
busan2 xtaw nk wt ape kt umah,aku pon ajak la adik aku round2 nek motor amik angin petang sambil mencuci mata...hehehe

kiteorang jalan la kt sekitar kwsn perumahan...
n sampai kat satu lorong tu ade la sekumpulan bebudak main-main kt depan rumah dorang..
kiteorang nk lalu jalan tu dan bile lalu je seorang budak kecik dgn kurang ajarnye telah cuba menyepak motor aku...
perghhhhh angin gak aku...
selamat xkena pon..
pastu ape lagi, aku sound la tp ayat sopan ckit la sbb ramai kot mak bapak budak2 kt depan 2...

itu baru satu kes,
ade sekali tu siap meludah lagi pastu siap mencarut lagi...mcm xsesuai je budak kecik yg masih sekolah tadika ckp perkataan yang xelok macam tu...hmmmmmm
nak salahkan siapa sebenarnya???
ibu bapa ke??
kwn2 ke??
atau dunia yg semakin maju menyebabkan pemikiran kanak2 cepat matang???
tepuk dada tanya selera..!!!!


p/s:budak tadika pon ade fb taw...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...